پکینگ برج خنک کننده

ساخت وبلاگ

پکینگ برج خنک کننده :

پکینگ برج خنک کننده یکی از مهمترین قطعات تبادل حرارت در درون برج خنک کن می باشد. وظیفه این صفحات حرارتی، برقراری تماس حداکثر بین آب گرم و جریان هوا در بیشترین بازه زمانی می باشد تا بتواند هرچه بیشتر به فرآیند خنک سازی آب کمک نماید. اهمیت این قطعه به قدری است که به آن قلب برج خنک کننده می گویند. آب گرم ورودی به کولینگ بعد از پاشیده شدن توسط نازل ها بر روی سطوح حرارتی یا همان پکینگ ها در تماس با جریان هوا قرار می گیرند و بعد از تبخیر بخش ازآن گرمای نهان خود را از دست داده و خنک سازی می گردد. پکینگ ها در اعصار گذشته معمولا با متریال چوب ساخته می شدند که بسیار سریع دچار خرابی و پوسیدگی می شدند و همچنین از وزن بالایی برخوردار بودند و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تحولی عظیم در ساخت پکینگها از نظر متریال مورد استفاده بوجود آمد. پکینگ ها در دو مدل اسپلش و فیلمی طراحی و تولید می گردند. هنگام رسوب گرفتگی پکینگ ها متوجه اهمیت ان در داخل برج و افت راندمان برج خنک کننده خواهید شد. با ایجاد رسوب در داخل برج خنک کننده میزان تبادل حرارت داخل پکینگ ها کاهش یافته و آب گرم ورودی به ندرت کاهش دما داده و بازده خنک سازی برج کاهش می یابد.

انواع پکینگ برج خنک کننده :

پکینگ برج خنک کننده بر اساس مکانیزم عملکرد و بر مبنای نوع کاربری و نوع برج خنک کننده به دو دسته زیر تقسیم می گردد:

پکینگ فیلمی (آبشاری)

پکینگ اسپلش(پاششی)

پکینگ فیلمی :

از پکینگ مدیای فیلمی به منظور ارایه یک سطح وسیع برای چگالش و متراکم سازی بخار آب بدون محدود نمودن جریان هوا استفاده می گردد. در پکینگ فیلیم آب بشکل یک لایه نازک از سطوح پکینگ عبور می کند و بدین ترتیب به پکینگ غشایی، سلولی، آبشار یا لانه زنبوری نیز معروف می باشند. پکینگ لانه زنبوری یا فیلمی به لحاظ ساختار هندسی به 3 مدل زیر تقسیم می گردند:

1-پکینگ فیلمی بلوکی

2- پکینگ فیلمی شانه تخم مرغی

3-پکینگ فیلمی موشکی

پکینگ بلوکی در قالبهای مستطیلی یا دایره ای با گام های 12 تا 21 و گاها بالاتر بسته به نوع کاربرد طراحی و تولید می گردند. فاصله بین گامها نباید از 19 میلی متر یا همان 3/4 اینچ کمتر باشد. و غالبا این نوع از پکینگها ساخت کشور آلمان می باشد. 

پکینگ شانه تخم مرغی شبیه شانه تخم مرغ دارای کوهان می باشند و در برجهای جریان متقاطع یا عمودی مورد استفاده می باشد و صفحات شورون توسط دکمه با استفاده از چسب یا پرس به هم متصل می گردند.

پکینگ فیلمی موشکی یا پکینگ عمودی ساخت کشور آلمان بوده و دارای کانال های ریزش آب بطور عمودی می باشد میزان رسوب پذیری و گرفتگی در آنها به پایین ترین حد ممکن می رسد و سطح ویژه آن 150 مترمربع برمکعب می باشد.بازده بسیار بالایی دارد. پکینگهای فیلمی با ورقهای 400، 450 الی 500میکرون تولید می شوند. پکینگ های فیلمی براساس نوعی دیگر از طبقه بندی به سه گرید یا تیپ تقسیم می گردد این دسته بندی به متریال مورد استفاده و رنگ ورق ها بر می گردد.

پکینگ اسپلش :

در این نوع از پکینگها آب به گونه ای برروی آنها پاشش می گردد که از حالت لایه نازک و جریانی به قطرات زیر تبدیل شده است. سطح تبادل حرارت در این نوع پکینگ کمتر است اما میزان رسوب پذیری کمتری نسبت به مدل لانه زنبوری یا فیلمی دارند و به راحتی رسوب زدایی می گردند و اتصال شیت های آن بهم توسط جوش حرارتی بصورت یکپارچه می باشد. پکینگ اسپلش به انواع گوناگونی تقسیم می گردد که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم.

 پکینگ نت اسپلش (Net Splash Packing)

این نوع از پکینگ برج خنک کننده از رایج ترین انواع پکینگ اسپلش می باشد. به دلیل شکل شبکه ای (توری شکل)، و ایجاد شدن قطرات آب با اسپری شدن روی آن، به نام پکینگ نت اسپلش نامگذاری شده است. از لحاظ ابعاد استاندارد آن90*60*45سانتی متر می باشد. هرچند بنابه درخواست مشتری عرض بلوک قابل تغییر است.
پکینگ رندوم اسپلش(Random Splash Packing)

این مدل از پکینگ کولینگ تاور به شکل قطعات کوچک پلاستیکی است. این صفحات را به شکل تصادفی و رندومی  داخل برج خنک کننده می ریزند ونیازی به چیده شدن و نصب ندارند. پکینگ رندو اسپلش  کاربرد زیادی ندارند. علت اصلی  آن عدم استفاده مفید از تمام سطوح پکینگ ( به دلیل جریان نامناسب آب) و خیس نشدن تمام سطح پکینگ است. برای استفاده از آن نیازمند نصب توری درون برج خنک کن می باشیم.  

پکینگ گرید اسپلش (Grid Splash Packing)

پکینگ گرید اسپلش به صورت صفحات مشبک تولید می گردند. این صفحات مشبک را روی هم می چینند تا بلوک پکینگ ساخته شود. پکینگ گرید اسپلش در مکانها و پروژه هایی که آلودگی آب بسیار بالا است استفاده می کنند. برای مثال در صنایعی مانند تولید فولاد و آهن، کارخانجات تولید روغن و صنایعی و کاربری هایی که با آب دریا کار می کنند استفاده می گردد.

پکینگ اسپلش وی بار (V-Bar Splash Packing)

پکینگ Splash V-Bar  برج خنک کننده را به صورت پروفیل هایی با شکل V و دارای سوراخ ساخته می شوند. آنها به شکل افقی در داخل برج خنک کن و با فاصله هایی معین نصب می گردند. از این مدل نیز در آبهای با آلودگی بالا استفاده می شود. ایراد استفاده ازاین نوع پکینگ کولینگ تاور این است که ارتفاع زیادی نیاز دارد تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

ویژگی های مثبت  پکینگ مناسب در برج خنک کننده

پکینگی مناسب جهت استفاده در برج خنک کن می باشد که دارای ویژگیهای زیر باشد :

1-در مقابل عوامل شيميايي موجود در آب مقاوم باشد.

2-در برابر خوردگی مقاوم باشد.

3-زمان مناسبی براي ايجاد فيلمی از آب گرم جهت تبخير ايجاد نمايد.

4-در مقابل درجه حرارت آب گرم تا 50 درجه سانتيگراد مقاوم باشد.

5-كمترين افت فشار استاتيك را در برابر جريان هوا داشته باشد.

قیمت پکینگ برج خنک کننده :

قیمت برج خنک کننده بر اساس عواملی همچون نوع پکینگ، میزان خنک کنندگی و سطح تبادل انرژی حرارتی، متریال مورد استفاده، ابعاد اندازه هر بلوک، تعداد پکینگ قابل خرید و گرید پکینگ و ... تعیین می گردد. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات دقیق در باب قیمت و مشخصات فنی پکینگ می باشید با همکارن بنده در سایت ناب زیست تماس حاصل فرمایید. عزیزان ما در گروه صنعتی ناب زیست با ارایه مشاوره رایگان به شما مشتریان و کارفرمایان گرامی به شما اطمینان خاطر و اطلاعات کافی جهت خرید مناسب ترین پکینگ برج خنک کن خواهند داد.

 

 

پکینگ برج خنک کننده...
ما را در سایت پکینگ برج خنک کننده دنبال می کنید

برچسب : پکینگ برج خنک کننده, قیمت پکینگ مدیا, پکینگ کولینگ تاور, پکینگ فیلمی, نویسنده : ناب زیست nabbzist بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 13 آذر 1399 ساعت: 5:21